کارگردان فیلم آخرین بازی گفت: ظرفیت کار سینمایی زیادی وجود دارد و سینماگران با استعداد فراوانی داریم که لزوم حمایت مسئولان از این افراد ضروری است. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی پروینپور ظهر امروز در حاشیه اکران فیلم ویدویی آخرین بازی در فستیوال فیلمهای ویدویی توس در هشتمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار داشت: مدتی است که سینماگران مشهدی کمتر به تهران میروند و این موضوع به نظر من جای خوشحالی دارد. وی اظهار داشت: زیرا در مشهد ظرفیت کار سینمایی زیادی وجود دارد و سینماگران با استعداد فراوانی داریم اما تا چند سال پیش اکثر این سینماگران به تهران میرفتند و آنجا در میان مافیای عظیم سینمایی گم میشدند و پیشرفتی نمیکردند. کارگردان فیلم آخرین بازی ادامه داد: سینمای مشهد تقریبا از سال 1385 در بخش ویدیویی واقعا به سمت یک جریان پیش میرود، این سینما در حال حاضر دچار یک تحول جدی شده و هر چند سینماگران در مجموعه استان خراسان رضوی حمایت مالی از هیچ دستگاه و نهاد دولتی ندارند اما متولیان توانستهاند فضای مناسبی برای فعالیت و حضور فیلمسازان حرفهای و نیمهحرفهای در استان ایجاد کنند. ...
وی درباره فیلم آخرین بازی افزود: این فیلم درباره یک دانشجوی بازیگر موفق تئاتر است که به دعوت یک تهیهکنده ناشناس برای کار بر روی یک نمایشنامه دانشجویی به ویلایی مخوف خارج از محدوده شهر مشهد دعوت میشود و شب نخست کار آنها یکی از دوستانشان ناپدید میشود و در مجموع اتفاقات مرموزی در داستان به وقوع میپیوند. وی ادامه داد: بعدا مشخص میشود که تهیهکننده شخصیتی است که در کودکی مادرش از بازیگران خوب تئاتر بوده و به خاطر حرفهاش به همسرش خیانت میکند و زندگی این شخصیت در کودکی از هم میپاشد و از آن زمان وی تصمیم میگیرد با اذیت و آزار بازیگران خوب سینما و تئاتر به نوعی انتقام خاطره تلخ زندگیش را بگیرد. وی تصریح کرد: این فیلم در 17 جلسه فیلمبرداری شد و با توجه به مشکلات مالی که درگیر آن بودم سعی کردم ادیت و تدوین فیلم هم همزمان با فیلمبرداری انجام شود. در ضمن این فیلم از آن دسته بود که پروانه پخش ویدیویی بلند را مستقیما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده و یک رایت آن به رسانههای تصویری خانگی و رایت دیگر آن به صدا و سیما ارسال شده و مشغول رایزنی برای نحوه پخش فیلم هستیم. پروینپور از سال 1379 با دستیاری تولید سریال تلویزیونی «زائران» و فیلم «ماه نگار» فعلیت خود را در عرصه سینما آغاز کرد. او همچنین در مجموعههای مختلفی مانند فیلم «نبض خیس»، «جورابان»، «روزهای تنهایی»، «جاده تباهی» و ... به عنوان دستیار تولید و تهیه نقش داشته است. وی مدیریت تولید را با سریالهای «مانی» و «بوی عید» آغاز کرد و از سال 1385 که کارت تهیهکنندگی وی صادر شد فیلمهای «شروعی دوباره»، «گمشده»، «کودکانه»، «هاتف» و ... را تهیهکنندگی کرد.
موضوعات: