ریتم کند جشنواره در روز دوم/ موتور جشنواره هنوز گرم نشده است

   |  پنجشنبه 17 بهمن 1398
align=bottom
دومین روز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اکران چهار اثر در سینما آفریقا میزبان مخاطبان، سینما دوستان و اهالی هنر و رسانه بود اما انگار هنوز موتور جشنواره گرم نشده است. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در دومین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد، پردیس سینمایی آفریقا میزبان مخاطبان چهار اثر تعارض، من می‌ترسم، سه کام حبس و‌ پوست بود. تعارض؛ دغدغه ذهنی کارگردان ...

تعارض؛ دغدغه ذهنی کارگردان

فیلم تعارض ساخته محمدرضا لطفی در سانس ۱۵ اکران شد اما مخاطبان بسیاری را به سینما نکشانده بود.

علیرضا سوزنچی در خصوص این فیلم به خبرنگار فارس گفت: کارگردان اشتباه کرده بود که این فیلم را به جشنواره فرستاد، این فیلم فروش نخواهد رفت.

بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه این فیلم بیان دغدغه‌های ذهنی خود کارگردان بود، اظهار کرد: این مسائل به درد تماشاگر نمی‌خورد چرا که مخاطب امروز قصد تماشای کنش واکنش‌هایی را دارد که از آن لذت ببرد اما محتوای این فیلم چنین چیزی را نداشت و تنها تماشاگر را عصبی می‌کرد.

وی با اشاره به اولین جشنواره فجر در مشهد که توسط این بازیگر و باغگلی صورت گرفته بود، یادآور شد: آن زمان فیلم‌ها به صورت نوارهای بزرگ به مشهد می‌‌آمد و باید به فرودگاه می‌رفتیم و فیلم‌ها را تحویل می‌گرفتیم. همچنین شب به شب برای اکران در دیگر شهرستان‌ها فیلم را به فرودگاه می‌بردیم.

سوزنچی افزود: آن جشنواره اول بود و استقبال بسیار زیادی داشت اما اکنون سینماها خلوت است، علت آن هم ممکن است دو نکته باشد، اول اینکه یا مخاطب به این سطح آگاهی رسیده که به دنبال فیلم‌های خوب و کارگردان‌های خوب است مثلا فیلم‌های نرگس آبیار و مسعود کیمیایی و ابراهیم حاتمی‌کیا تماشاگر بیشتری داشت اما تماشاگران فیلم تعارض که در ساعت ۱۵ اکران شد به ۵۰ نفر هم نمی‌رسید حالا یا جشنواره راه نیفتاده یا هنوز فیلم‌های خوب اکران نشدند اما اگر فیلم‌های خوب به مشهد بیاید مردم استقبال بیشتری می‌کنند.

فیلمنامه من می‌ترسم قوام نداشت

من می‌ترسم ساخته بهنام بهزادی نیز در سانس ۱۷ و ۳۰ دقیقه به نمایش در آمد اما به گفته مخاطبان آنطور که باید انتظار آنها را برآورده نکرد.

دانوش یزدان پناه در خصوص این فیلم گفت: این فیلم بسیار خوب نبود داستان دم دستی بود، نیمه فیلم همه گره‌ها باز شده بود و بازیگران درگیر کش و قوسی بودند که در ساختار فیلم جذابیت نداشت و نمی‌توانست فیلم را جلو ببرد.

کارگردان تئاتر با بیان اینکه بزرگترین ضعف این فیلم، فیلمنامه آن بود، بیان کرد: کارگردانی سعی کرده بود صحنه‌هایی را ایجاد کند که می‌توان در این زمینه به موتیف و پلانی که از بالا گرفته شده بود اشاره کرد. بازیگرها و بازی‌ها نیز خوب بود اما از اواسط فیلم، بازیگران سردرگم بودند که چه کاری را قرار است پیش ببرند و فیلمنامه قوام کافی را نداشت.

سه کام حبس و سالن مملو از تماشاگر

سه کام حبس ساخته سامان سالور در سانس ۲۰ به اکران در آمد و سالن سینما آفریقا حدود ۸۰ درصد پر بود.

جعفر فریدزاده با بیان اینکه تنها دو فیلم را در جشنواره به تماشا نشسته است، به خبرنگار فارس گفت: من  در جشنواره امسال فقط فیلم شنای پروانه و سه کام حبس را تماشا کردم که هر دو در یک ژانر تولید شده است.

این تهیه کننده تلویزیونی با بیان اینکه سینمای ما به سمت بیان موضوعات اجتماعی به شکل اغراق آمیز در حال حرکت است، هدف آن را درمان این مسائل دانست.

وی گفت: این فیلم در بیان موضوع و هدف خود کاملا موفق بود.

فریدزاده خاطرنشان کرد: سینما یکی از بزرگ‌ترین درمانگرهای اجتماعی در تمام جهان است و فیلم درمانی و سینما درمانی  شهرت خاصی دارد، سینما به عنوان یکی از هنرهای هفتگانه در جامعه امروز یکی از درمانگرهای اصلی است که می‌توان از آن برای درمان مسائل و مشکلات جامعه بهره گرفت.

روایت یک خرافه پرستی در پوست

فیلم پوست نیز آخرین فیلم روز دوم بود که در سانس ۲۲ و ۳۰ دقیقه به نمایش در آمد. فیلم بهمن ارک که به شکل متفاوتی در جشنواره حاضر شده به خرافه‌پرستی و جادو پرداخته است. نکته قابل توجه این فیلم اکران آن به گویش آذری و زیرنویس فارسی است. داستان و افسانه روایی فیلم قابلیت جذب مخاطب را دارد اما فارسی نبودن آن شاید به استقبال آن از سوی تماشاگر و فروش فیلم لطمه بزند.

گزارش از: حمیده رمضانی

نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

از نگاه سینما پرس


از نگاه سینماپرس 2



اخبار سینمایی کشور




راهنمای خرید اینترنتی بلیت از سایت سینماتیکت

جدول اکران هفدهمین جشنواره «فیلم فجر تهران» در مشهد



شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic